torsdag 12 augusti 2010

...TV.....detta jävla....TV...

Min käre far säger: "Det går bra för dina klasskamrater.....man ser dom ibland i TV. "

Jag svarar: "Ja, visst, .....hm...det går ju bra för mig också..."

Min käre far: "Ja, jo, men.....du har ju mest jobbat på teater. Dom är ju med i TV"

Jag: "Vad menar du? ....att om man har varit med i TV....då "går det bra"....TV är kriteriet för om huruvida man har lyckats som skådespelare????....Är det det du säger?
Jag ska säga dig att under dom tio år som vi har jobbat , efter scenskolan, så är jag nog den som har jobbat mest av alla i min klass.....men ja, jo, jag har mest jobbat på teaterscenen....men hittils har jag jobbat väldigt, väldigt mycket.....!!!"

Far: "Jo, men du kunde ju vara med i TV... också."

2 kommentarer:

Huskorset sa...

Men allvarligt! Pappor! Vad fan vet dom???

moder solo sa...

...nä, vad vet dom...???