tisdag 19 augusti 2008

....som en film..liksom...

Jag var på fest i helgen, en trevlig med hattar och sång och kräftor.......i alla fall....där träffade jag en kvinna som liksom hade tröttnat på sitt tråkiga liv....vardagen .....hon berättade för mig att hon använde filmmusik för att sätta piff på vardagen.....jag minns ett avsnitt i ally mcbeal, där hon fick ett liknande tips av sin terapeut......men denna kvinna använde olika teman för olika saker....hennes favoriter var Indiana Jones och Mission impossible....förslag till olika teman var oändliga.....Star Wars...Hajen....Pulp fiction....Psycho.....hm...just Psycho skulle kanke inte jag använda men.......

....jag gick och hämtade den lille spindelmannen idag till Indiana Jones....kändes skitspännande......lagade maten till Mission Impossible.....
ska snart diska till Reservoir dogs......

....skitkul....jag tror världen skulle bli fantastisk om vi alla använde mer filmmusik i våra liv....

Inga kommentarer: