torsdag 20 mars 2008

Utmaning.

Jaha, då är det dags för utmaningen alltså. Vad jag gjorde för 5, 10, 15 och 20 år sedan....det är ju tur att jag har skrivit dagbok i alla dessa år annars hade jag aldrig vetat det.....okej, jag börjar med vad jag gjorde för fem år sedan.....alltså 20 mars 2003.

I min dagbok står just den 20 mars faktiskt, jag skriver inte varje dag...:

"torsdagen den 20 mars 2003

Nu är det krig! USA har gått in i irak och nu ikväll har dom bombat i Bagdad. Sjukt. Georg Busch är en röv.
På söndag har vi premiär och det känns konstigt, men det kan nog bli en riktig pjäs ändå. Herr Arnes penningar handlar om hämnd och kärlek. Hoppas det går bra."

Det var för fem år sedan. Jag jobbade på Teater Halland i Varberg. Jag bodde i Varberg och det var nog det tråkigaste jag gjort tror jag. Varberg är en död stad på vinterhalvåret och på sommarhalvåret en suparstad för Boråsare. Fulla västgötar är inte kul att lyssna till.

Okej, 10 år sedan.

"lördagen den 14 mars 1998

Just nu är jag förkyld. Premiären är framflyttad till nästa fredag. Jag är fortfarande osäker på mig själv och jag mår inte så bra just nu. Men det går väl över. Jag orkar verkligen inte med mitt dåliga självförtroende. Jag måste göra nåt åt det. S och jag umgås inte så mycket heller. Eller, det är väl okej, men jag är nog inte så kul att umgås med just nu. Men det går över."

Muntert värre.....jag gich sista året på scenskolan. Man är inte så munter då. Premiären blev flyttad p.g.a sjukdom och vi i klassen blev lessna och en del ganska arga...en nu mera ganska känd skådespelare skrek i korridoren: "SOM SKÅDESPELARE BLIR MAN F****N INTE SJUUUUUK!!!!! vi blev alla lite rädda och sedan dess har nog ingen varit sjuk.....

Vidare.....för 15 år sedan...

"söndagen den 21 mars 1993

Jag som trodde att jag hade hittat en kärlek. Men det sket sig. Det var nog bra det. Det är nämligen M.L. Jag vet inte vad det är, men nåt är det. Han är gosig på något vis. Fast han är så himla barnslig. Usch, nej, det var nog lika bra att det inte blev något med det. Hoppas vi kan vara kompisar i alla fall, för vi har faktiskt hemskt kul tillsammans.

Den här delen av mitt liv är verkligen jobbig att läsa om. Jag var som en fjortis...å andra sidan var jag inte så gammal. Jag var jämt kär i olika killar. De flesta kommer jag knappt i håg när jag läser om det nu....så underbart , härligt....pinsamt....
Just denna M.L var en av dom fräcka killarna på högstadiet......han är fortfarande en av dom fräcka killarna...i samma lilla håla som vi kommer ifrån...

20 år sedan....

"söndagen den 27 mars 1988

Jag är kär!!!!! I J.S. Han är 7 år äldre så han skulle nog aldrig få för sig att bli kär i mig. Men alla hans kompisar säger att han inte skulle säga nej till mig, att allt är helt perfekt men att han är lite skraj för åldern. Dessutom har han träffat en tjej som är dökär i honom men A. säger att dom inte kommer att bli ihop för det är inte J's stil säger han. I går var A. och J. ute och då kanske han hittade en annan tjej, fan om han gjorde det. "

....."då kanske han hittade(!!!) en annan tjej".......att jag väljer ordet hittade säger mycket....... jesses va kär jag var.....vi hånglade faktiskt några gånger och blev nästan ihop....men han var faktiskt orolig för åldersskilnaden och 7 år i den åldern är ganska mycket.....det hedrar honom att han stoppade det i tid.....då tyckte jag naturligtvis inte det....men nu....

Så, nu är utmaningen klar.....

2 kommentarer:

Huskorset sa...

Tack för det! kram & glad påsk
T

moder solo sa...

vassego