söndag 30 mars 2008

Listan!

När jag gick på mellanstadiet så gjorde vi listor på vilka killar man gillade mest ....
Om min son skulle göra en liknande lista på saker han gillar skulle den se ut på följande vis:

1.pappa
2.mormor
3.storebrorsan Max
4.bonusbrorsan Leo
5.bonusbrorsan Noa
6.spindelmannen
7.morbror
8.fröknarna på dagis
9.kompisarna på dagis
10.cykeln
11.morfar
12.smörgås
13.maja...(gudmors dotter...förövrigt heter alla i den familjen maja.)
14.pizza
15.svärd
16.farmor....(varför hon kommer såpass långt ner är för att hon har ett väggur hemma som skräller nåt förfärligt när den slår...detta vägs å andra sidan upp av en rolig tomtesamling som står framme året om...är därför lite osäker på plaseringen.)
17.spagetti
18.sopbilen
19.ambulanshelikoptern....( vi bor ganska nära ett stort sjukhus och har därför privilegiet att få vinka till ambulanshelikoptern när den flyger till eller från sjukhuset.)
18.deg....(vilken deg som helst går bra)
19.bollibompa
20.farbror Mikael....(farbror mikael har utnämnt sig själv till gayonkel och kommer med godis och presenter lite då och då.)
21.farbror Tomas....(gayonkelns pojkvän...)
22.galsunderläggen på vardagsrumsbordet
23.kaffeservisen
24.låten "När lillan kom till jorden" upphotad av "Lilla kotten"
25.en leksakbåt som dom har på dagis som ska föreställa noaks ark
26.dinosaurierna
27.pandanmössan...(en mössa som han fått av mormor som det finns massa pandor på.)
28.morötter
29.tända ljus
30.........tydligen vad som helst förutom mamma

När jag beklagar mig för lillbrorsan över att jag förmodligen inte ens finns med på min sons lista över favoritsaker.....säger han, som den jättefina person han är, "men du, du är ju mamma du är bara tagen för given....det är den finaste komploimangen man kan få"

Jag vill inte bli tagen för given ....jag vill vara högst på listan....

Inga kommentarer: