onsdag 9 januari 2008

Kiss i alla rummen!!!!

För ett tag sedan började vi pott-träna. Det gick jättebra. Han kissade i sin potta två ggr och lyckades till och med klämma ut en liten korv.....sedan tyckte han att han var färdigtränad...... ingen mer potta.....nej, varför det när man kan kissa och bajsa utan att avbryta det man håller på med.

Idag gjorde jag ett nytt försök. Jag bestämde mig för att blöjan ska av när vi kommer hem från dagis. .....sagt och gjort..... av åkte den.......men med samma princip att man inte avbryter det man håller på med för att göra sina behov.....tydligen. ...

Det hänger nu tre par byxor, två par shorts och ett par kalsonger på tork i badrummet.....golven är torkade en extra gång.....några leksaker har blivit befriade från kiss och legolådan är nu helt bajsfri....härligt ....

På't igen i morgon.

Lyckas det inte denna omgången så kan jag ju alltid trösta mig med att det inte finns så många fjortonåringar med blöja....

Inga kommentarer: