söndag 2 december 2007

Inget tjafs.

Det är ju ändå ganska skönt det här med att vara ensam mamma. Det är aldrig nåt tjafs hemma om vem som ska diska eller städa. Aldrig gnäll om vem som ska få sova på morgonen. När det ska lagas mat är det jag som bestämmer vad det blir . Det är jag som lagar den och jag som dukar undan. Men jag bestämmer när. Ingen blir irriterad om det står framme till i morgon. Om den lille knodden är sjuk finns det ingen att gräla med om vem som ska vara hemma.....

Det är väldigt grälfritt här. Vilken lyx....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller verkligen med! Men jag lever ju med en man så att jag har det ju tvärtom. Är dock ensam ganska mycket ändå. Vilket blir lite kluvet eftersom jag får köra ensam-"race" på veckorna och sen uppdatera min man på nya rutiner med barnet under helgerna. Man får liksom medla dem emellan.
Måste bara säga att din blogg är mycket underhållande. Jag gillar ditt sätt att beskriva en mycket kännbar vardag.

Kramar från Susanne i mammagruppen

moder solo sa...

hej, vad kul att få en kommentar av dig. hoppas ni mår bra