måndag 5 november 2007

Heja blåvitt!

Det första min son fick höra när han kom ut i världen var blåvittsången!!!! Alltså: "Heja Blåvitt, heja blåvitt. Nu ska vi mot toppen gå......" Detta på grund av (eller tack vare ,enligt andra) ett akut kejsarsnitt. Då det var själva pappan som ensam fick ta hand om sonen medans jag blev ihopsydd hade jag ingen chans att stoppa denna hjärntvätt......

Sedan en ungefärlig vecka tillbaka blev det då sm-guld för de kära "änglarna".....gissa vem som kom hem efter helgen hos sin pappa, höjde armarna i vädret och skrek : "Heja bobitt."

Idag när vi skulle gå och lägga oss ville sonen att jag skulle läsa en bok som vi inte läst på länge och som vi fick leta efter ett tag innan vi hittade . När han väl hittade den skrek han : "Jaaa, mamma , heja bobitt!"....

Jag hoppas att detta kommer att ge nåt slags resultat senare i livet. Gärna ekonomisk framgång eftersom jag är dålig på att pensionsspara. .....

För det finns väl inga "änglahuliganer" va?

Inga kommentarer: