måndag 1 oktober 2007

Ullared!!!!!

Jag har varit i Ullared! I Ullared finns en affär som heter Gekås. Där är allt superbilligt. Så billigt så att man som fattig ensam mamma får hålla i sig så att man inte köper hela affären......för i den affären finns allt......allt i från smink till leksaker till rengöringsprodukter till heminredning till kläder till mat till stereoapparater till....allt allt allt......och jag är så glad för jag tänker på hur ekonomisk jag är som handlar så billigt......

Vad jag inte vill tänka på är västvärldens ökande konsumtion....på det sopberg vi bygger upp för att vi slänger så mycket som vi inte behöver.....eller vem det är som har suttit och sytt alla billiga kläder....

Jag hittar en jättefin stor traktor som bara kostar sextionio kronor....min son älskar traktorer....... Jag har visserligen stränga regler för morfar och mormor att dom inte får köpa saker till honom varje gång dom kommer och hälsar på. Han är två år och äger mer än en indisk arbetare tjänar ihop på ett år....han behöver inga fler saker....mer än just den här traktorn....som förmodligen är tillverkad av en stackars indisk arbetare.......

Jag köper traktorn....

Min son blir så fruktansvärt glad när han får den att jag glömmer alla fattiga arbetare.....för en liten, liten stund.....

Inga kommentarer: